Повний комплект

ДМИТРО ГАВРИКОВ Народився 21 березня 1985 року в Одесі. У 2007-му отримав диплом юриста за спеціальністю «правознавство» в Національній академії Служби безпеки України. У 2008 році закінчив Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет» і здобув повну вищу освіту за спеціальністю «менеджмент організацій» та кваліфікацію магістра з менеджменту організацій. У 2006 році почав працювати спеціалістом із продажу альтернативних каналів у Райффайзен Банку Аваль (зараз — Райффайзен Банк). У 2007-му перейшов до Ерсте Банку на посаду начальника відділу партнерських продажів, а вже з 2012 року став директором департаменту продажів. З 2013-го до 2015-го був директором із продажів та трансакційного бізнесу Фідобанку. У 2015 році став співзасновником ІТ-компанії PayForce, згодом очолив її та став мажоритарним власником.

«Наразі ми є єдиною компанією в Україні,
яка надає банкам одночасно і розробку, і підтримку, і токенізацію, і трансакційні сервіси»

впевнений Дмитро Гавриков, засновник та СЕО PayForce

—Як змінилися запити банків до PayForce після початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року? 

—З початком війни суттєво зросла зацікавленість банків у продуктах і сервісах, пов’язаних із віддаленою ідентифікацією. Мова йде як про наявних клієнтів, які мають проходити повторну (чергову) ідентифікацію, так і про нових клієнтів, які хочуть отримувати продукти банку, але не можуть чи не мають бажання відвідувати відділення. І тут ми бачимо запит на послугу і з боку банків, і з боку клієнтів. Перший проєкт із віддаленої ідентифікації ми почали реалізовувати ще в липні 2021 року, коли НБУ погодив можливість повноцінної віддаленої ідентифікації. З того часу ми маємо два реалізовані проєкти та три — в розробці.

Ще одна тенденція — це запити на активацію модуля купівлі валюти онлайн. НБУ дозволив такі операції наприкінці серпня 2023 року, і банки почали активно відновлювати цю послугу для своїх клієнтів. У нас є готовий модуль для таких операцій, який дає змогу банкам самостійно, без нашого втручання, змінювати деякі параметри, такі як, наприклад, гранична сума купівлі валюти. 

—З вашого досвіду, банки частіше звертаються за комплексною розробкою онлайн-банкінгу чи купують у вас окремі модулі? 

—Наш основний продукт — онлайн-­банкінг. Ми є розробниками як frontend-, так і backend-частини. Ми маємо права інтелектуальної власності на «ядро», яке повністю уніфіковане і може інтегруватися з будь-яким банком в Україні та по всьому світу. Наша система готова до стандарту європейської директиви PSD2, яка невдовзі має запрацювати в Україні. Також ми цього року отримали ліцензію НБУ як технологічного оператора платіжних послуг, що дозволяє нам надавати послуги із забезпечення Р2Р-переказів. Для банку це означає, що він отримує готовий сервіс у мобільному застосунку без потреби проходження додаткових сертифікацій та отримання ліцензій від платіжних систем Mastercard, Visa, «Простір» тощо. Банк уже отримує цю послугу в нашому коробковому рішенні. 

Крім цього, для забезпечення безпеки під час виконання таких переказів ми щороку проходимо обов’язковий аудит відповідно до стандарту PCI DSS найвищого рівня сертифікації.

З початку війни ми маємо і нові контракти, наприклад із Міжнародним інвестиційним банком, для якого ми з нуля розробили онлайн-банкінг, і продовжуємо розвивати чинні контракти. Наприклад, є два клієнти, які співпрацюють з нами протягом п’яти років. І зараз ми працюємо над їхніми мобільними застосунками, повністю оновлюючи дизайн та розширюючи функціональність. 

Ну і, звісно, в нас дуже багато замовлень на окремі модулі: віддалена ідентифікація, купівля валюти онлайн, інтеграція з Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay або SwatchPAY та Mi Pay, випуск цифрової картки онлайн, кешбек, переказ за номером телефону, модуль для ФОПів, маркетинговий модуль розділення рахунку з друзями тощо. Наразі в нас понад 20 готових модулів. Ми завжди самостійно, орієнтуючись на регуляторні зміни чи світові тенденції, розробляємо продукт і пропонуємо його банкам. Але буває й таке, що надходять індивідуальні запити від клієнтів. Наприклад, цього року ми отримали цікавий та унікальний для банківського ринку запит на розробку внутрішнього чату банку. На відміну від рішень, що вже існують на ринку, вся інформація з чату зберігається виключно на кінцевих девайсах користувачів. По суті, це месенджер, вбудований у мобільний застосунок. Новий модуль також дає змогу клієнтам одного банку спілкуватися між собою, пересилати фотографії, аудіозаписи та емоджі. Особливістю чату є наскрізне шифрування, що гарантує повну безпеку та конфіденційність усіх даних у ньому. 

—Раніше банки намагалися самостійно розробляти всі рішення власними силами. Для цього створювалися окремі підрозділи або навіть окремі структури. Чому, на ваш погляд, співпраця з вендором є більш ефективною? 

—Першим успішним продуктом, який банк розробив власними силами, був «Приват24». На момент появи це був, напевно, найкращий банківський мобільний застосунок. Потім цю ідею підхопив monobank. Це дійсно успішні проєкти. Але частіше ми бачимо ситуацію, коли подібні ініціативи закінчуються не так вдало. Хибно вважати, що для розробки онлайн-банкінгу потрібна лише гарна команда розробників. Бо насправді це і внутрішні процедури, і юридичні відносини, і багатоетапне тестування продукту, і управління командою, іноді й додаткові ліцензії тощо. Це те, про що банк на старті навіть не замислюється. І в результаті це призводить до досить тривалого періоду time to market («час до виходу на ринок». — Ред.). 

Ми ж за шість місяців робимо те, на що в банків іде до двох років. Адже ми працюємо на ринку вже вісім років, тому наш продукт — це промислове рішення, перевірене часом. Ми знаємо, що потрібно клієнту: наші рішення отримали зворотний зв’язок і були допрацьовані з урахуванням клієнтських побажань. І один із основних факторів для банку — це економія коштів. Штат людей, який потрібен банку для розробки власного продукту, — від 20 до 120 осіб, які займаються лише одним проєктом. У підсумку наше рішення обходиться банку значно дешевше. 

—Який строк реалізації онлайн-банкінгу «під ключ» та інтеграції окремого модуля? 

—На це впливає дуже багато факторів. У середньому строк реалізації нашого рішення становить від чотирьох місяців для впровадження базового функціоналу. Інтеграція додаткових модулів відбувається за строк від двох тижнів до трьох місяців залежно від їх функціональності. Такі короткі строки досягаються завдяки досвіду інтеграції майже з усіма як банківськими системами, так і процесинговими центрами. 

—Як ви оцінюєте конкуренцію в тому сегменті, де ви працюєте? 

—Ми не відчуваємо великої конкуренції на рику. Ми надаємо максимально повний цикл розробки. Наразі ми є єдиною компанією в Україні, яка надає банкам одночасно і розробку, і підтримку, і токенізацію, і трансакційні сервіси. Ми є розробниками онлайн-банкінгу для фізичних осіб і фізичних осіб — підприємців в одному екрані, а також для юридичних осіб. Крім того, ми передаємо невиключні права інтелектуальної власності на програмний продукт замовнику, що дає клієнту абсолютну гнучкість та впевненість у майбутньому, адже разом із правами ми пере­даємо вихідний код на продукт. 

Також хочемо зазначити, що ми отримали відзнаки як найкращий розробник мобільного банкінгу в Україні від різних незалежних рейтингових агенцій, а саме від Global Banking and Finance та Global Bussines Outlook.

—Ваша система може використовуватися тільки в банківський сфері?

—Ні. Наша система адаптивна до різних рішень і може обслуговувати не лише банківські установи, а й будь-які компанії з метою дистанційного обслуговування та залучення клієнтів, які використовують платіжні сервіси. Наразі ми вже маємо декілька реалізованих рішень для мережі АЗС та системи переказів коштів.

—Чи є у вас плани щодо розвитку PayForce за кордоном? 

—Звісно. Ми вже провели велику роботу з клієнтами за кордоном. Активно ведемо переговори з країнами ЄС, Африки та Латинської Америки. У нас уже є конкретні запити, які починають переростати в контракти.